• Duet elegancji

    - Od początku, czyli od 1999 roku zajmujemy sie także eleganckim towarem damskim - mówi Andrzej Grzenia, właściciel firmy BONUS MG. - W naszej ofercie znajdą panie garsonki, płaszczyki, kurtki, suknie itp.

    więcej
  • Czy już gorzej słyszę?

    Rozmowa z Bożeną Kłopocką – protetykiem słuchu i z-cą kierownika oddziału firmy GEERS Akustyka Słuchu w Starogardzie Gdańskim.

    więcej

Aktualne wydanie

Rowerowy maj

  • Fontanna
Tczew.Pomimo niesprzyjającej pogody w pierwszym dniach „Rowerowego Maja”, II edycja w Tczewie wypada lepiej niż pierwsza, zeszłoroczna.

 Aż 71% uczniów tczewskich szkół, co najmniej raz przyjechało do szkoły rowerem, hulajnogą, na rolkach lub desce. Jest to o 3% więcej niż w zeszłym roku. Poziom frekwencji jest minimalnie wyższy i 17 maja wynosił 43,1%. Bardzo się cieszymy, że dzieci tak chętnie zaangażowały się w kampanię!

 

 

Choć rywalizacja nabrała rozpędu, „Rowerowy Maj” to przede wszystkim świetna zabawa, kształtowanie zdrowych nawyków. Dla rodziców to dobra okazja, by brać przykład z dzieci – towarzyszyć im na rowerach w drodze do szkoły i dalej jechać do pracy.

 

Kampania potrwa do końca miesiąca, zatem wszystkie szkoły mają ciągle szansę na zmianę swojej pozycji w rankingu i poprawienie wyniku. Zachęcamy wszystkich uczniów i nauczycieli, aby w ostatnich dniach wydarzenia docierali do szkoły na rowerze, hulajnodze czy rolkach i pomogli swojej szkole zwyciężyć.

 

Celem kampanii jest promowanie zdrowego trybu życia oraz popularyzacja komunikacji rowerowej. „Rowerowy Maj” ma również na celu podnoszenie poziomu  bezpieczeństwa w okolicach szkół, ponieważ im więcej dzieci przyjeżdża do szkoły na rowerze, tym mniej zostaje dowożonych samochodem, przez co zmniejsza się natężenie ruchu przed szkołą.

 

Kampania zakłada rywalizację w formie zabawy na trzech poziomach:
a) szkolnym,

 

b) klasowym,

 

c) indywidualnym.

 

O wyniku szkoły lub klasy decyduje liczba przyjazdów do szkoły na rowerze w stosunku do liczby wszystkich uczniów w danej placówce szkolnej lub klasie.

 

W tegorocznej II edycji tczewskiej odsłony „Rowerowego Maja”, bierze udział aż 8 placówek (w 2016 roku były 4), w tym 3 niepubliczne, czyli ponad 3600 uczestników, (w 2016 roku było 1751), a wśród nich jest 354 pracowników szkół.

 

Oto szkoły, które zgłosiły się do kampanii „Rowerowego Maj”:

 

– Sportowa Szkoła Podstawowa nr 2

 

– Szkoła Podstawowa nr 7

 

– Szkoła Podstawowa nr 8

 

– Szkoła Podstawowa nr 11

 

– Szkoła Podstawowa nr 12

 

– Niepubliczna Szkoła Podstawowa im. św. ojca Pio

 

– Niepubliczna Szkoła Podstawowa Montesorii

 

– Fontanna Marzeń – Prywatna Szkoła Podstawowa w Tczewie

 

Kampania organizowana jest przez Gminę Miejską Tczew w partnerstwie z Miastem Gdańsk, pomysłodawcą wydarzenia.

Źródło: wrotatczewa.pl